Személyes weboldal – hogyan lehet élő, egyedi, népszerű?

Személyes weboldal – hogyan lehet élő, egyedi, népszerű? Ma, a weboldalak és szöveg tömegtermelés korában ezt is tanulni kell. Egy jó, egyedi személyes weboldal értékesebb, mint valaha. Ha olyan személy vagy, aki az írásaiból él, vagy az a hobbija, akkor különösen fontos, hogy ezeket tudd. A személyes honlapok szerepe a ChatGPT használatában, s hasonlókban edződött felhasználók korában lényegesebb, mint valaha.

Ebben a cikkben először bemutatom a két szélsőséget, az „automata”, vagy hamis weboldalak és az igazi, élő weboldal közötti különbséget. Majd megnézzük a jó kapcsolat lényegét az olvasókkal, és az egyéni szöveg jelentőségét. Végül azt, hogyan lehet a személyes weboldal vonzó mások számára, és hogyan lehetsz népszerű, ami miatt a célközönséged hűséges marad hozzád.

Személyes honlapok – A valódi weboldal fontossága

Senkinek az írása sem vonz jobban, mint amikor azt érzem, hogy egy valódi, természetes, élő egyéniség van a sorok mögött. Ma beírsz valamilyen kérdést a Google -be, és kiad egy halom olyan oldalt, amely kívülről valódi weboldalnak tűnik, de valójában Google fordítóval lefordított, hamis oldal. És többségük vírusos, vagy minimum adathalász. Ugyanígy beírhatsz bármilyen könyvcímet, és bead egy halom letöltő oldalt, melyek szintén adathalász weblapok.

Ott tartunk, hogy bármit beírok a keresőbe – legyen az egy „hogyan csináljam” kérdés, vagy valamilyen útmutató – számtalan gépi, vagy csaló oldalt dob fel. Ezeknek az oldalaknak a céljuk hirdetések által bevételek szerzése, adathalászat, vagy vírusok által egyéb információszerzés és egyebek.

Onnan ismered fel őket, hogy valami nem természetes. Például a szöveg fura, és rá lehet jönni, hogy gépi fordító fordította magyar nyelvre. Sokszor a domain név természetellenesen hun. -nal kezdődik, illetve számos ilyen oldal végződése a .ru, ami ugye Oroszország. Itt a tulajdonosoknak egyetlen célja a haszonszerzés, melyekhez automatizált eszközöket használnak.

Sajnos – ha a kereső az élen hozza ezeket – jól megélhetnek belőle, míg a valódi, becsületes, igaz weboldalak hátrébb szorulnak. Azonban ez csak rövid távon igaz, mert a visszatérő olvasó rájön, hogy hol talál valódi, élő kapcsolatot, és nem sablon szövegeket.

Az élő weboldal – az elérhetőség és a kapcsolat

Kezdem egy példával. A másik weboldalam egyik sorozatában nem mindennapi egyéniségeket mutatok be. Alapjában véve sok közvetlen egyén van, de néha nem egyszerű a dolog. Bár csak olyanokat mutatok be, akik többnyire nem országos hírű emberek, mégis van amikor kész procedúra egyetlen cikk nyélbeütése.

Van, akit egyszerűen nem lehet elérni, csak az asszisztensét, és azon keresztül nem jut el odáig a dolog, hogy érdemleges választ is kapjak. Sőt, amikor több órás munkával a személyes kérdéseket is kidolgozom, még mindig nem tud/akar/képes a célzott személy reagálni. Talán el sem jut hozzá, miről van szó.

Mások – akiknek jól jönne további ismertség – csak tologatják a dolgot, egyszerűen nem elég fontos nekik, nem mondanak nemet, csak nem veszik a fáradságot, hogy meg is történjen. Így természetesen ezeket elengedem. De mi következik ebből? Ha mondjuk egy világsztárról, vagy nagyon ismert személyiségről van szó, akinek nincsen ideje, ez megszokott dolog.

Ha azonban nem, akkor az elérhetőség közelebb visz az olvasóidhoz, mint bármi más. A közvetlenség az egyik legjobb eszköz, hogy jó olvasókat szerezz magadnak. Ez nem azt jelenti, hogy állandóan elérhető vagy, és bárki felhívhat. Nyilván bizonyos ismertség után ez elég megterhelő lenne.

A jó személyes weboldal - az elérhetőség és a kapcsolat

De minimum egy olyan e-mail címed legyen, amelyen közvetlenül neked írhatnak – és nem egy asszisztensnek – és a hozzászólásokra a blogodban, weboldalon, közösségi oldalon, reagálj. Általában a Facebook csoportok kezelését az emberek gyorsan megtanulják.

De sokszor csak nézek, hogy a tulajdonosok napokig, hetekig, hónapokig nem is reagálnak egy-egy csoportban feltett kérdésre! Ezt a hozzáállást nem értem, mert nyilván sok a dolguk, vagy a jól fizető ügyfelekre összpontosítanak, vagy csak kikapcsolódnak, viszont ez a viselkedés a tagok semmibe vétele.

Személyes weboldal – Tömeggyártó vagy, vagy egy élő márka (egyéniség)?

Ha Te írsz valamit – legyen az akár egy blog, vagy könyv – akkor olyan valaki vagy, akire mások felfigyelnek, érdekli őket. Innentől fogva sokat számít belesüppedsz-e az átlagba, vagy nem. Én sokkal jobban szeretem, ha valami mögött egy élő ember áll. Minél nagyobb dologról (vagy cégről) van szó, annál inkább. Még a téma sem annyira fontos, mint az az ember – aki közvetít – mit sugároz számomra.

A személyes honlapok nem minden esetben egyedi weboldal. Vannak iparosok – akik mindent másokkal, vagy gépekkel csináltatnak – de ők maguk lusták még arra is, hogy akár egy cikket megírjanak. Különféle okokból jó anyagi helyzetben vannak és megtehetik. Ugyanakkor sok embert láttam, akik csodálatosan írnak, de nem áll mögöttük-mellettük semmi, így nem kis hátrányban vannak.

Számukra az egyetlen és legjobb segítség, ha megtanulják, hogyan használják ki ami bennük van. Ha megtanulnak úgy szöveget írni, hogy azzal valós értékeket adjanak át, és ne csak a haszon reményében tegyék, a legjobb úton járnak a kiemelkedéshez. Így a személyes weboldal rendelkezik azzal a plusszal, ami megkülönbözteti a többségtől.

Vannak másféle iparosok – akik szinte csak pénzért írnak – és (főleg marketing szempontból) egész zseniálisak is lehetnek. Valami azonban hiányzik onnan. Többnyire éppen az a lélek és szellem, ami ők maguk. Vannak egész jó szövegek, melyek eladnak valamit, de azon kívül nem vágysz rá, mert személytelenek.

Hogyan lehet élő, egyedi, népszerű a személyes weboldal?

Amennyiben jól figyeltél, akár össze is rakhatod abból, amit eddig írtam, mit szeretnék mondani.

Ha igazi egyéniség akarsz lenni írásban, aki nem olyan mint a nagy átlag, akkor:

1.Legyél elérhető (és szavahihető/szavatartó)

2.Építs valódi lelki-szellemi kapcsolatot az olvasóközönségeddel (ami miatt örökké az emlékezetükben maradsz)

3.Ne akarj mást láttatni, mint ami (aki) vagy, éppen úgy leszel a legmegnyerőbb, hogy azt adod, aki vagy.

Egy régebbi cikkemben már kifejtettem, hogy általában mi az az 5 ok, ami miatt nem veszik, vagy nem olvassák elegen, amit írsz. Az az érdekes mindez mögött, hogy az írásaidon szinte átsüt, ami belőled érkezik. Energetikailag érzékelni lehet ami felőled áramlik. Ha sablonos a szöveg, akkor száraz és hideg a benyomás, nem váltasz ki igazi hatást.

Hogyan lehet népszerű a személyes weboldalad

Ha sok témában vagy jelen, akkor megteheted, hogy külön blogokban vezeted ezeket, vagy egy oldalon belül kategóriákba osztod a témákat. Viszont kell egyvalami, ami összefogja az egészet, ami a weboldalad küldetését képviseli. Ha nem mindenáron eladni, vagy meggyőzni akarsz, hanem közvetítesz valamilyen egyedi értéket, az pozitív benyomást kelt.

Személyes weboldal esetében nem jó, ha mások írják meg helyetted a szöveget. Ég és föld a különbség. Hiába akármilyen profi akire bízod, a weboldalnak a Te egyéniségedet kell tükröznie. Inkább legyen kevésbé tökéletes a szöveg, mint makulátlan, de energetikailag erőtlen.

Az örök érvényű szabályokat már leírtam az Út az olvasókig és az eladásig című könyvben. Az én tapasztalatom az, az olvasók megérzik, hogy csak el akarsz adni nekik valamit, vagy valóban imádod amit csinálsz. Minél nagyobb a személyes energiád, mely a küldetéstudatból származik, annál nagyobb hatást gyakorolsz az olvasókra.

Ha blogot vezetsz, érdemes tervezned, és bizonyos tematika mentén haladnod, ami ugyanakkor nem mellőzi a spontaneitást. A rendszeres publikálás nagyszerűen beválhat, de nem mint mennyiségre összpontosító tartalom gyártás, hanem tartalmazzon egyedi anyagot, amit csak Te írsz.

A blog marketinggel kapcsolatban itt találsz 100 értékes tippet. De soha ne feledd, nem az számít elsősorban mennyit írsz, – ezzel nem tudsz versenyezni a nagy cégekkel – hanem egyediség. Biztosan van valami amiben Te vagy a legjobb, leginformáltabb, vagy leghozzáértőbb.

Egyedi weblap, egyedi weboldalak készítése lépések

Célok és tervezés: Először határozd meg, hogy miért szeretnél weboldalt létrehozni. Majd azt, hogy milyen típusú legyen. Például személyes márka, blog, online áruház, fórumszerű, ami beszélgetés témákat gyűjt össze? Vagy esetleg olyan weboldalt, amelyben bemutatod egy szenvedélyedet vagy hobbidat?

Válaszd ki a domain nevet, tárhelyet: A domain név a weboldalad címe a böngészőben. Válassz egy könnyen megjegyezhető, releváns és egyedi nevet, és ellenőrizd, hogy elérhető-e a kiválasztott név. Válaszd ki a számodra megfelelő tárhelyet és domain regisztrációt kínáló szolgáltatót.

Egyedi weblap készítése: Ha nincs webfejlesztési tapasztalatod, fontolóra veheted az olyan könnyen használható weboldalkészítő platformokat, mint például a Wix, WordPress és hasonlók. Ezen platformok segítségével könnyen elkészítheted a weboldaladat egyedi igényeid szerint. Megbízhatsz egy fejlesztő szakembert is, ami viszont drága lehet.

Tartalom készítése: Készíts tartalmat a weboldaladhoz, például cikkeket, képeket, videókat vagy egyéb médiaelemeket. A tartalom legyen releváns a weboldalad céljával és célközönségével. Használhatod például a Chat GPT -t szövegíráshoz, de tudd, hogy az egyedi weboldalak azért is azok, mert olyan a tartalmuk. Vagyis vidd bele a személyes ötleteidet, gondolataidat.

Dizájn, testreszabás, optimalizálás: Testre szabhatod a weboldalad dizájnját és kinézetét, hogy egyedivé tegye azt. Ügyelj a weboldal sebességére és mobilbarát kialakítására. Az SEO (keresőoptimalizáció) fontos annak érdekében, hogy a weboldalad könnyen megtalálható legyen a keresőmotorokban.

Tesztelés, javítás, közzététel: Mielőtt közzéteszed a weboldaladat, teszteld alaposan az összes funkciót és a különböző böngészőkben való megjelenést. Javítsd a hibákat, ha szükséges. Ha elégedett vagy a weboldalad teljesítményével és kinézetével, közzéteheted amit alkottál.

Karbantartás és frissítések: Ne feledd karbantartani és frissíteni a weboldaladat rendszeresen. Frissítsd a tartalmat és gondoskodj a biztonságról.

Ha tetszett, lájkold és oszd meg másokkal is!

Személyes weboldal, honlapok, egyedi weblap készítés hogyan
Tagged on:     

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Content is protected !!