100 blog marketing tipp, 100 módszer követők szerzésére

100 blog marketing tippet mutatok be neked ebben a cikkben. De nem csak egy listát kapsz, hanem röviden kifejtem, miről is szól. Ez a 100 módszer több mint elég követők szerzésére. Vannak direkt és közvetett módszerek. A jó olvashatóság és a kritikák kezelése például nem értékesítés, de aktívan kihathat a folyamatra.

A jó blog marketing nem arról szól, hogy néha közzéteszel valahol egy linket az új bejegyzésedről, esetleg hirdeted. Ez is egy összetett folyamat, ami komoly eredményeket hozhat, ha tervezve, rendszeresen végzed. A cikkben bemutatott módszerek töredéke is elég, hogy komoly eredményeket érj el követőid, és/vagy vásárlóid számában.

Ha igazán jó blogot akarsz készíteni, hogy évtizedekre elégedett olvasókat szerezz, akkor ezt a cikket ki ne hagyd: A szövegírás művészete – hogyan készíts tartalmat a legmagasabb szinten

100 blog marketing tipp és módszer

1.Magnetikus címek

Ez az, amit ha meglát az olvasó, ellenállhatatlan kényszert érez, hogy a cikket is elolvassa. Ne feledd, nincsen olyan cím, ami minden egyes embert magával ragad, de óriási különbség lehet köztük. Vannak olyan címek, amelyek szinte minden olvasóközönségre hatnak (általános témák), és vannak, melyek csak egy speciális célközönségre.

Ha cím nem elég vonzó, nem kelt elég kíváncsiságot ahhoz, hogy elolvassák, akkor hiába fáradoztál annyit. Ugyanakkor arra is figyelned kell, hogy a bejegyzés és a cím szinkronban legyen, tehát a szöveg arról szóljon. Ha nem így van, szerzel egy csomó bosszús látogatót, aki talán sosem tér vissza.

2.A jó blog keresőoptimalizálás

Ez az, ami alap dolog, akkor is, ha inkább fizetős módokon népszerűsíted a blogodat. A jó blog keresőoptimalizálás az, ami hosszú távon eredményez olvasókat. Már a kezdetben alkalmazd, hogy később már csak finomítani kelljen rajta. Nem megyek mélyen a részletekbe, mert ez külön cikket igényelne.

A fő téma, amiről a bejegyzés szól, szerepeljen a címben, az első bekezdésben, és valamelyik alcímben. Ez lehet egy szó, vagy hosszabb kifejezés, mondat. A cím ne legyen hosszabb 55 karakternél (szóközökkel együtt) és a meta leírás 155 karakternél. A meta leírás foglalja össze a cikk lényegét. Az url cím ne legyen túl hosszú.

Használj alcímeket, amelyek a fő téma kisebb témáit tagolják több részre. Használj a szövegben belső hivatkozásokat más cikkeidre, amelyek kapcsolódnak. A kifele mutató linkek hasznosak, relevánsak legyenek, és gondoskodj róla, hogy kívülről szintén releváns és jó minőségű oldalakról hivatkozzanak rád. A képek „alt” címkéi is legyenek kitöltve!

3.Átláthatóság

Nincs rosszabb, amikor egy oldal tele van szórva reklámokkal, bannerekkel, és a készítőjén kívül senki sem tudna rájönni mi, hol, merre található. Számomra az is borzalmas, amikor egy cikk elkezdődik, s pár bekezdés után tovább kell lapozni, mert csak ott folytatódik, a többi hely kell a hirdetéseknek. Sajnos számos nagy látogatottságú oldal ilyen.

Az átláthatóság arról, hogy a felhasználó néhány pillantással átlássa merre van, amit keres. Legyenek kiemelések, a szöveg legyen bekezdésekre tagolt, szellős, a sorok pedig ne legyenek túl hosszúak. Ne vonja el semmi a látogató figyelmét, ami nem oda tartozik, vagy nem akarod, hogy elvonja!

 

 

4.Könnyű, jó olvashatóság

 

Alap, mégis sokan vannak, akik nem tudják; lehetőleg általánosan ismert, és használt betűtípusokat alkalmazz! Online nem pont ugyanaz olvasható jól, mint nyomtatva. A talpatlan Arial típus például ideális. A mérete pedig legyen elég nagy. Mondhatnám, hogy 12-es betűméret az ideális, de különböző felületeken ez más lehet.

Viszont mindenképpen legyen kellő méretű! Számos oldalt láttam, ahol olyan kicsik a betűk, hogy szinte hunyorítanom kell, ha látni akarom. A másik a háttér és a színek. A jó láthatóság megelőzi az egyediséget. Színes háttereken mindenféle színű betűk borzasztóan zavaróak lehetnek. A fehér felület fekete betűkkel írt szöveg a legideálisabb, bár van még néhány változat, amely egész tűrhető.

5.Egyszerű navigálhatóság

A navigáláshoz kapcsolódó elemek jól láthatóak, elkülönültek, vagy kiemeltek legyenek. A menü legyen egyértelmű, ahonnét elérhetővé válik bármely kategória, vagy oldal. Döntsd el célszerűen, mely gombok és linkek nyitnak meg új lapon egy másik oldalt, vagy visznek egyből oda. Ha azt akarod, hogy ne menjenek el (amíg pl. a cikket végig nem olvasták) külön lapon nyíljon meg, ha viszont bizonyos célból egy másik oldaladra, nyílhat ugyanott.




6.A jó szöveg elvisz magával

 

Nézz meg különböző írásokat, és figyeld meg a különbségeket. Melyik az, amit könnyen megértesz, és melyiken töprengsz? Mi az, ami gyorsan vágyat ébreszt benned, és mi az, ami hidegen hagy? Természetesen ez a célközönséggel kapcsolatban érthető jól, ezért íráskor az ő érdeklődésüket kell figyelembe venni.

 

Ha ismered a célközönséged problémáit, vágyait, gyakran használt kifejezéseit, jó úton jársz. Általában az egyes cikkek egy-egy témát fejtenek ki, vagy egy bizonyos problémára, helyzetre adnak megoldást. A hasonló területekhez tartozó írásoknak ugyanaz, vagy hasonló a célközönségük, ezért a megközelítésnek is hasonlónak kell lennie.

Írhatsz sablonosan, unalmasan, vagy érdekesen, és az általad kívánt érzelmeket keltve. Nem a szakszavak és terjengős leírások vonzzák az olvasót, hanem amikor azt érzi személyesen hozzá szólsz, hiszen az ő problémáján, igényén keresztül kínálsz megoldást.

7.A hosszúság is számít

Nem a hosszúság dönt, de (sokat) számít. A néhány bekezdésből álló, rövid bejegyzések nem cikkek! Súlytalanok, és az olvasó nem sok időt tölt ott. Vannak még rövidebb, pár mondatos, vagy csak egy idézetből álló bejegyzések is. Ez lustaság a szerző részéről, vagy csak az oldalak számát akarja növelni.

Minél hosszabb a cikk, annál több a lehetőség arra, hogy érdekes, gazdag, hasznos, vonzó tartalmat adjon. Ez nem jelenti automatikusan azt, hogy minél hosszabb annál jobb (ez egy bizonyos fokig igaz) tehát egy könyvnyi információt kellene tartalmaznia. Attól függ, mennyire jó és tartja fenn az érdeklődési szintet.

8.Használj vizuális elemeket!

Ha az olvasó nem is olvas el mindent, majdnem biztos, hogy a képeket azért megnézi. Jó, ha látványos, szép, egyedi és persze oda illő képeket használsz. A képek felhasználhatóak arra is, hogy a rajtuk elhelyezett szöveggel kiemelj valamit. Ezt az én blogjaimban is megfigyelheted itt, vagy az Egyéniségépítés cikkeiben.

Használj vizuális elemeket

Az ábrák, és más vizuális útmutatók, amelyek a megértést segítik, szintén vonzzák a szemet, és sok mindent világossá tesznek abból, amiről a bejegyzés szól. Mindezek kicsit hosszadalmasabbá tehetik az elkészítést, de hosszú távon megtérülnek.

9.Alkalmazz cselekvésre buzdító gombokat!

Ha az írásod felkelti az érdeklődést valami iránt, azt felhasználhatod arra, hogy – egy jól látható, színes gombbal a szöveg között – az olvasó megtegyen egy lépést. Ez lehet egyszerű kapcsolódó téma, de akár egy megvásárolható termékre mutató hivatkozás is. Minden attól függ, mennyire erősen kapcsolódik a szöveghez, és milyen mértékben keltetted fel az olvasó kíváncsiságát, vágyát.

10.Érd el, hogy sokan szóljanak hozzá!

Hogyan működik ez? Banális, de sokszor csak annyi hiányzik, hogy kiírd, ugyanis az olvasó ezt észreveszi, s ha olyan a téma, elgondolkodik. Manapság, amikor millió cikk jelenik meg naponta, előfordulhat, hogy ritkán szólnak hozzá. Ez függ a látogatottságodtól is, azon kívül leginkább a témától.

Ha megosztó a téma, vagy valamilyen módon az érzelmekre hat – tehát nem lehet mellette szó nélkül elmenni – akkor valószínűsíthető a sok reakció. De az akkor is így van, ha nagyon hasznos témában írsz útmutatót, és az olvasóknak, akik használják, kérdéseik lesznek.

11.A leghatásosabb, ami veled történt

Figyeld csak meg, mennyire más, amikor arról írsz, amit Te személyesen tapasztaltál meg! Nehéz, szinte nem is lehet érzelmek, és újra átélés nélkül leírni. Márpedig ebben az esetben a saját lényedből is beleáramlik valami az írásodba, amitől az sokkal elevenebb, megfogóbb, szenvedélyesebb lesz. Ezzel kapcsolatban olvasd el az élmények eladásáról szóló cikket!

12.A „csak add önmagad” még mindig működik

Megfigyeltem, hogy vannak olyan személyek, akiknek az írását olvasva folyamatosan „deja vu” érzésem van. Vagy éppenséggel nem tudom abbahagyni. Ezek olyan írások, amikor az illető egyszerűen csak leírta, ami benne zajlott, amit ő tudott, és ez százszor hitelesebb volt, mintha bármi másról szólt volna. Egy régebbi cikkemben már kifejtettem, hogy az eladáshoz nem feltétlen kell meggyőznöd másokat.

13.Legyél jelen a közösségi hálózatokon!

Mint magánszemély legyél jelen a legismertebb közösségi hálózatokon, valamint ami témádhoz közel áll. A jelenlét azért fontos, hogy legyen hozzáférésed, regisztrációd ezekhez a rendszerekhez, mert ezek hatásos eszközök lehetnek a kezedben. Ha olyan jellegű a blogod, akkor magánszemélyként megosztva is sok követőd lehet.

14.Legyen a blogodnak oldala a közösségi hálózatokon!

A legkönnyebb, ha a blogodban kiteszed a közösségi oldalad linkjét képpel, hogy lássák, és minél többen kövessenek ott (is). A bejegyzéseidet rendszeresen közzétéve sokkal többen tudni fognak így róla, mert sokan ott tájékozódnak. De többféle módon megszólíthatod ott az olvasóközönségedet, amitől folyamatosan jelen leszel a fejükben.

15.Készíts Facebook csoportot a blogodnak!

Ha a blogod témája elég nagy olvasóközönséget vonz, és bőven van mit róla beszélni, alkalmas eszmecserére, a Facebook csoport felélénkíti a kommunikációt. A csoport által fontos visszajelzéseket kaphatsz, mi tetszik másoknak, és mit szeretnének olvasni. De a csoport mindig több legyen, mint a blog, legyen értéke annak, hogy a tagok ott beszélgetnek.

Egy idő után – ha elegendően vannak – magától is működik a beszélgetés. A Facebook csoportok kezelésével kapcsolatos részletekről már írtam máshol.

16.Legyél jelen más Facebook csoportokban!

A legtöbb komoly olvasót például a blogod témájával releváns Facebook csoportokból szerezheted. Figyelembe kell azonban venni, melyek az adott csoport elvárásai. Egyes csoportokban elvárt a bejegyzések megosztása, máshol korlátozva lehet. Az a jó, ha nem csak cikkeid linkjét teszed közzé, hanem párbeszédet is indítasz.

17.Feliratkozók gyűjtése

Lehetséges automatikus módon is ez, (pl. RSS), még jobb, ha a blogodon, vagy más helyen feltünteted, hirdeted ezt a lehetőséget. Az emberek akkor iratkoznak fel, ha valami értékeset kapnak cserébe. Amennyiben rendszeresen olyan cikkeket írsz, ami érdekli őket, ez is elég lehet. Még jobb, ha a feliratkozásért többet kapnak.

18.Hírlevelezés

Az egyik legjobb módja elkötelezett olvasók szerzésének és megtartásának. Ha a blogod nem csak hobbi, hanem valamilyen vállalkozásod is épül rá, akkor ez többszörösen is előnyös lehet. A hírlevelezés egy külön „műfaj”, megvan a maga pszichológiája. Válassz ki egy hírlevélküldő rendszert, és alkalmazd!

A Mailchimp -pet például 2000 feliratkozóig ingyen is használhatod – lásd az előnyeiről szóló cikkemet – és viszonylag egyszerű a használata. A hírlevelezés akkor működik jól, ha van célod, terved, ismered a célközönséged, és elég értéket adsz elköteleződésükért cserébe. A hírlevelezésben rejlő mélyebb lehetőségekről többet is írtam az Út az olvasókig és az eladásig című e-könyvemben.

19.Vendégcikkek írása

Ez az egyik legjobb módja annak, hogy értékes külső hivatkozások mutassanak rád. Két dolog fontos, hogy olyan helyre írj, aminek a témája valamilyen módon kapcsolódik a tiédhez, és a weboldal elég értékes legyen. Utóbbi azt jelenti, hogy „elég magas” látogatottságú és minőségű.

Több módon utánanézhetsz egy másik weboldal értékének, ehhez ingyenes eszközök is rendelkezésre állanak, de ezek bemutatása meghaladja eme cikk kereteit. A vendégcikket azért írd, hogy onnan hivatkozhass a Te oldaladra. De ehhez jó cikket is kell írnod, amelynek részleteit a tulajdonossal beszélheted meg.

Nem mindig könnyű találni jó oldalt, ahova érdemes vendégcikket írnod. Általában a kapcsolat menü segítségével veheted fel a kontaktust a gazdával. Lehet fórumokban, vagy Facebook csoportokban is keresni olyanokat, akik fogadnak cikket. Ha mindkettőnek előnyös (egyiknek a hasznos tartalom, másiknak a link), kár lenne kihagyni.

20.Vendégszerzők alkalmazása

Ez az előző eset fordítottja. Felajánlhatod másoknak, hogy írhatnak az oldaladra, és a feltételeket is Te szabod meg. Érdemes ezt tervezni, és a változatosság is jól jön a blogodba. Lehetséges az is, hogy mások nem vendégcikkeket írnak, hanem „csak úgy” szerepelnek nálad, vagy nincs saját blogjuk.

21.Hirdetések

Ha nem sajnálod rá a pénzt, különböző felületeken hirdetheted a blogodat. Te tudod, neked megéri-e, de előtte részletesen tájékozódj arról, hogyan működik ez. Alapvető, hogy tervezz, és vezess statisztikát. Tudnod kell mennyi olvasóért (esetleg vásárlóért) éri meg neked, és milyen összeget érdemes bele fektetned.

22.Fórumok használata

A legtöbb témának van tematikus fóruma. Ezekben különböző mértékű eszmecsere folyik. Ezekben érdemes részt venni, amennyiben van hasznos mondandód. Itt is az a szabály, hogy figyeld a szokásokat, a szabályzatot. Van, ahol örülnek, ha a témában írt cikked linkjét megosztod, máshol előbb el kell érni, hogy elfogadjanak, megszokjanak. A fórumokról nagyon releváns látogatók tudnak érkezni.

23.Tematikus linkgyűjtemények

Az ezekben való szereplésnek az a legnagyobb előnye, hogy onnan pontosan azok a látogatók jönnek, akiket éppen a Te témád érdekel. Ezek szerepe rengeteget változott az elmúlt évtizedekben. Google jelentőségük nagyban csökkent, de néhány, mint pl. a lap.hu oldalaknak ma is számítanak. Az ajánlás módja nem mindegy, erről a linkajánlásról szóló kis e-könyvemben írok lépésről-lépésre.

24.Hasznos interjúk

Készíts interjúkat másokkal! De csak olyanokkal, akik valamilyen módon kapcsolódnak blogod témájához, és válaszaikkal érdemben hozzátesznek. Ezzel egy plusz értéket adsz a követőidnek, és egyben újabb megjelenítési lehetőséget azoknak, akiket meginterjúvolsz. Nálam az egyéniség cikkek egy ilyen sorozat, akik története egyben erős motiváló hatással is bír.

25.Legyenek letölthető anyagok a blogodban!

Tudod mi az egyik leggyakrabban beírt szó a keresőkbe? Igen, eltaláltad, a letöltés. Ha készítesz olyan anyagokat, vagy csak olyan módon gyűjtöd össze, amit eddig írtál, amely valami miatt roppant hasznos másoknak, azt szeretni fogják. A letölthető anyagokban szerepelhet a blogod neve és egyéb információk, amit fontosnak tartasz, ezért ha megosztják, csak nyersz vele.

26.Megosztási lehetőségek

Az, hogy meg lehessen osztani a bejegyzéseidet különböző felületeken és közösségi oldalakon, alapvető fontosságú. Hogyan érheted el, hogy megosszák? Írj olyan egyedit, hasznosat és értékeset, hogy szívesen osszák meg. Persze így is megoszthatják, ha kimásolják az url -t, de sokkal jobb, ha megkönnyíted a dolgukat.

27.Növeld az interaktivitás(i lehetőségeke)t!

Ez arról szól, hogy az olvasót aktíva(bba)n bevond a kommunikációba. Ennek részei a hozzászólási és megosztási lehetőség, de más, ötletes, kreatív módszereket is alkalmazhatsz. Például, ha értékelhet (számokkal, vagy akár csillagozással) valamit. Vagy egy-egy gombra kattintással bővebb infóhoz jut. Szavazási lehetőségek, vagy játékok – esetleg közvélemény-kutatás – szintén növelik az aktivitási kedvet.

28.Legyen bemutatkozó oldalad!

Ha találok egy jó blogot, aminek megfog a szövege, általában kíváncsi vagyok a szerzőre. Amennyiben nem található semmi info, hamarabb elfeledkezem róla, de ha van legalább pár soros bemutatkozása, akkor nem. Valószínű, ezzel sokan így vannak, bár az sem mindegy milyen a bemutatkozó oldal.

Kerüld a sablon bemutatkozásokat! Kevésbé érdekel másokat, hol jártál óvodába és hányas tanuló voltál, mint az, mi volt a hobbid, vagy mi a szenvedélyed. Sokkal izgalmasabb mi motivál, mi az, amiben hiszel, miért csinálod a blogot, mint mi a végzettséged (kivéve szakmai blog), vagy mi a lakcímed. Adatok és tények helyett érzelmek, lelkesedés sugározzon – persze számít, pontosan kik a célközönséged.

29.Hanganyagok használata

Vannak, akik jobb szeretik hallgatni a szöveget, mint olvasni, valamint akik más tevékenység, pl. utazás, vezetés közben. Számukra ideális lehet, ha hallhatják is a mondanivalód. De úgy is lehet, hogy a plusz információkat – melyeket szívesebben mondasz el „élőszóban” – rögzíted hanganyagként.

30.Videók használata blogban

A videók háromszor olyan hatásosak lehetnek, mint a sima szöveg. Azért, mert nem csak olvasnak, de látnak és hallanak is. Vagy ha nem szerepelsz a videóban, de a képi anyag segíti a szöveg megértését, ha például valamit bemutatsz, az is nagyszerű. A videókban tonnányi más lehetőség is rejlik, melyeket nincs hely részletezni ebben az összeállításban.

31.Kategóriák és címkék szerepe

Ezek használata nagyban megkönnyíti az olvasók tájékozódását. Főleg, ha valaki keres valamit, vagy egy adott dolog érdekli. Ezek – keresőoptimalizálási szempontokat is figyelembe véve – „kívülre” is hatnak, tehát jól megtervezve ezeket is feldobja a Google a keresési találatok között. Arra jó ügyelni, hogy túlzottan sok ne legyen, ha nem foglalkozik adott fogalommal legalább 3-4 cikk, nem érdemes használni.

32.Kilépéskori ajánlatok

Amikor az olvasó elhagyná a blogot (pl. az egérrel közeledik az x felé), felugorhat egy kis ablak, amiben valami mást ajánlasz. Ez lehet egy hasonló bejegyzés, vagy egyéb kapcsolódó dolog. Óvatosan kell vele bánni, mert zavaró is lehet. Mindenképpen hasznos legyen az olvasónak, és az sem jó, ha minden alkalommal megjelenik.

33.Szólj hozzá más blogokhoz!

Azon blogoknál, ahol a téma érdekel, van mondanivalód, szólj hozzá! Többnyire a meg lehet adni a weboldalad címét, ami a nevednél linkként jelenik meg. Vagyis, ha kíváncsi valaki, ki az, aki hozzászólt, rákattintva a blogodra juthat. De nagyon fontos, ha hozzászólsz, okkal tedd. Ne csak azért, hogy felfigyeljenek rád! Ha nincs valódi mondanivalód, vagy az nem ad hozzá semmit a másik üzenetéhez, nem pozitív, inkább mellőzd.

34.Több, egymást erősítő blog

Ha több blogod van – főleg amikor kiegészítik egymást – teljesen természetes, hogy egyikből a másikba hivatkozol. A különböző blogjaid cikkei jól kiegészíthetik egymást, ezért a linkek, amelyek kapcsolódó cikkekhez vezetnek, erősítik egymást. Ezt is tervszerűen csináld, ne oda-vissza hivatkozz, hanem amikor írsz egy bejegyzést, ami valamilyen módon kiegészíti egy másik blogod egyik cikkét, akkor például onnan linkelheted ezt, ami segíti, hogy a Google is hamarabb észrevegye.

35.Blog pozicionálás

Mielőtt belekezdesz a blogod írásába, döntsd el világosan miről akarsz írni, és kiknek. Ne a tiéd legyen a 99. fogyással foglalkozó, vagy mondjuk okostelefonos blog. Vagy, ha mégis, akkor csináld jobban, mint az összes többi! De célszerűbb, ha keresel egy „rést”, vagyis olyan területet a témán belül, ami sokakat érdekel, de kevesen írnak róla, ezért érdemes vele foglalkozni.

Ez a blogod nevére és leírására is kihat, fontos, hogy ezekből azonnal kiderüljön, miről is van szó. Ennek olvastán a látogató fejében összekapcsolódjon az adott témakör és a blogod. Mielőtt meghatározod ezeket, nézz utána, milyen szavakkal, kifejezésekkel keresnek erre az emberek, így külön reklám nélkül is rád találnak.

36.Megjelenés portálokban, magazinokban szakértőként

Nevesebb, magasabb látogatottságú oldalakon rendszeresen alkalmaznak külsős szakértőket, akik időnként írnak a témában cikket, vagy tanácsokat adnak. Ez nem kis mértékben növelheti a presztízsedet, hiteledet, ismertségedet. Az egyik legjobb mód saját blogod ismertségének növelésére. Az más kérdés, hogy nem önnyű bekerülni ilyen helyre.

37.Mások termékeinek bemutatása

Ez ugye külön iparágként, vagy munkaként is tekinthető, azonban egy „átlagos” blogba is belefér, amennyiben releváns. Vagyis amikor a témádhoz tartozó területeken találsz valami érdekeset, ami saját olvasóid számára is jól jöhet, minden további nélkül bemutathatod. Ez a forgalmazónak jó reklám, számodra előny származhat belőle, olvasóid pedig plusz információt, kedvet kapnak valamihez.

38.Nézd meg, konkrétan mire keresnek az emberek

Írhatsz arról is, ami eszedbe jut, de – amennyiben nincs még nagy olvasótáborod – igyekezz összehangolni amiről tudsz és szeretnél írni, azzal, amire kíváncsiak az emberek. Ehhez jó segítség a Google, a Google Trends, vagy az olyan oldalak, ahol egy-egy kifejezést beírva láthatod, mire keresnek leginkább az emberek.

39.Esettanulmányok készítése

Az esettanulmány egy általad – vagy mások által – részletesen dokumentált történés tényszerű leírása. Ez lehet egy módszer, konkrét esemény, kísérlet, bármi, ami a célközönséged érdeklődésére tarthat számot. Ha jól tálalod, érdekesen vezeted fel, és izgalmasan fejted ki, az általad írt cikk kiváló hivatkozási pont lehet mások számára az adott témában.

40.Motiváló, inspiráló, felemelő cikkek

Ezeknek a legfőbb célja, hogy az olvasóid magasabb érzelmi szintre hangold, jobb legyen a kedvük, nagyobb az önbizalmuk, értékesnek érezzék magukat. Ezek már önmagában nagyobb vonzalmat építenek a blogod iránt, főleg, ha képes vagy a közhelyeknél mélyebb útmutatást, energiát, inspirációt adni.

41.Toplisták használata

Szinte minden témában lehet toplistát készíteni, és ezek roppantul vonzzák az olvasókat. De ebben se legyél átlagos, ne csak egy listát dobj oda az olvasóidnak – amit szinte bárki megtehetne – hanem fejtsd is ki a lista helyezéseinek okát, létrejöttét, miért jó az, milyen következtetést érdemes levonni belőle, stb.

42.Útmutatók készítése

Ha jó témához nyúlsz hozzá (ami sokakat érdekel, de kevés jól használható leírás van még), ez az egyik mód, hogy rengeteg látogatót szerezz. Mivel így abban segíted az olvasódat, hogy valamit könnyebben megértsen és például ő maga is meg tudjon csinálni, ezt nagyon értékesnek fogja találni, és többször is visszatér hozzád.

43.Előbb adj, mielőtt elvársz!

Igyekezz minél több értéket adni az olvasóidnak, mielőtt azon görcsölnél, hányan olvasnak. Ha valamilyen vállalkozásod épül a blogodra, vagy saját márkád, a blog remek eszköz, hogy megismerjenek és megszeressenek. Az egyik cikkemben már felsoroltam azon okokat, amik miatt nem szívesen (vagy kevesebben) olvasnak. Ne akard mindenáron eladni magad, előbb teremts valódi kapcsolatot az olvasókkal.

44.Indíts versenyt!

Ha van egy olyan témád, ami sokakat motivál – és elég izgalmasan vezeted fel – az olvasók szívesen részt vesznek benne. Hogy legyen tétje, felajánlhatsz valamit a győztesnek. A versenynek megvan az az előnye, hogy amíg tart, a figyelem is a blogodon van, és a résztvevők már csak maguk miatt is szívesen osztják meg.

45.Grafikonok, diagramok, táblázatok használata

Könnyen megnövelheted a bejegyzéseddel szembeni aktivitást, ha ezekkel az eszközökkel egészíted ki. Egyrészt ezeket szívesen nézegetik az emberek – hiszen világosabbá teszik a lényeget – másrészt szívesebben is osztják meg. Készíthetsz olyanokat is, amelyek letölthetőek, vagy felhasználhatóak mások számára is, ezzel plusz értéket adsz, ami miatt többen kattintanak.

46.Különböző dolgok összehasonlítása

Válassz két, vagy több dolgot, amit összehasonlíthatsz egymással! Ezek lehetnek valamilyen termékek, vagy alkotások, eszközök, elméletek, bármi, ami érdeklődésre tarthat igényt. Fejtsd ki miért jó az egyik, és miért a másik. Melyek az előnyei és hátrányai. Ezzel nagyban segítheted olvasóidat például vásárlás előtt, vagy valaminek a használata előtt.

47.Írjál e-könyvet!

Ha valamiről éveken át blogot vezetsz, arról a témáról könyvet is tudsz írni. Megteheted azt is, hogy a blogod foglalod össze, de jobbnak tartom, ha könyvben olyan információkat is adsz, melyek a blogodban nem szerepelnek. A jól eladott e-könyv (akár ingyenes is lehet) újabb elköteleződött látogatókat hoz.

Így add ki az e-könyved a legegyszerűbben online

48.Kínálj (csak) nálad elérhető eszközöket!

Ez egy kicsit nehezebb, de ha tudsz ilyet készíteni, az nagy előny. Például egy olyan program, amivel mások is hasznos műveleteket végezhetnek el, de csak nálad található. Lehet ilyen egy speciális kereső, kiszámoló, vagy bármi, ami könnyíti az emberek életét. Arra viszont ügyelned kell, mások el ne tulajdonítsák, mert akkor többé nem exkluzív.

49.Mások írásainak, weboldalainak célszerű összegyűjtése

Ez azt jelenti, hogy például a témakörödhöz tartozó más weboldalak, vagy blogok írásainak linkjéből – rövid leírással – összegyűjtesz egy csokrot. Történhet blogbejegyzésben, vagy külön oldalon is. Arra jó, hogy olvasóid általad még több őket érdeklő oldalra jussanak. Másfelől a nálad megjelenő oldalak tulajdonosai is nagyon örülni fognak a lehetőségnek, vagyis ezzel mindenki jól jár.

50.Írjál tudásbázis cikkeket!

Ezek olyan cikkek, amelyekben egy adott dologról a lehető legtöbb információt összegyűjtesz, és könnyen közérthető formában közlöd. Az ismereteket oszd következetes blokkokba, alcímekkel, alfejezetekkel, és sok képpel, vagy ábrával színesítsed. Az ilyen összefoglalók nem csak az olvasóidnak aranybánya, de a Google is nagyon szereti őket

51.Használj mérőeszközöket!

Ha tudatosan akarod növelni blogod látogatottságát, ehhez eszközöket kell alkalmaznod. Olyan eszközöket, amelyek mérik azokat az adatokat, melyek számodra fontosak lehetnek a fejlesztéshez. Az egyik legismertebb ilyen eszköz a Google Analytics, melynek segítségével számtalan információt tudhatsz meg a blogodra irányuló látogatásokról

Hozzá kapcsolódóan ajánlott a Search Console, amellyel további adatokhoz jutsz, és arról is visszajelzéshez jutsz, hol van hiba az oldaladban, például ha valamit nem tud feltérképezni a Google. De rengeteg más eszköz is van, a Hotjar -ral például láthatod merre és hogyan navigáltak a látogatók az oldaladon.

52.Kapcsolódj eseményekhez!

Ezek lehetnek mások által szervezett események (online és offline), vagy valamilyen aktuális időpont miatti alkalmak. Az a lényeg, hogy az adott történést kapcsolni tudjad a témádhoz, és így aktuális legyen olvasóid számára. A különböző naptári napokkal kapcsolatos ünnepek, napok, évfordulók szintén jók erre. Ezek miatt egészen váratlan helyekről is kaphatsz olvasókat.

53.Szerepelj valahol!

Meghívhatnak interjúra, vagy tanácsadóként, online és offline, magazinokhoz, tévékhez, rádiókhoz. Ez nem történik véletlenül, hanem olyan téma esetén, ahol Te vagy a legrelevánsabb valaki, akit megszólíthatnak. Vagy valami módon tudomást szereznek rólad, weboldaladról, mint olyanról, amit, akit érdemes bemutatni.

54.Részvétel találkozókon

Ezek történhetnek egy webes térben, vagy élőben is. Értékes kapcsolatokra lelhetsz így, sok hozzád hasonló emberrel kapcsolódhatsz, új információkkal, tudással gazdagodhatsz. Téged is többen megismerhetnek, és akár hosszú távú együttműködések is kialakulhatnak.

55.Tarts webináriumot!

Webes szeminárium tartására többféle lehetőség van, ingyenes és fizetős is. Megteheted azt is – ami az egyik legegyszerűbb – hogy Facebook oldaladon tartod. Vannak online oldalak, melyek segítségével készíthetsz webináriumokat, amelyhez kiküldöd a linket követőidnek, akik regisztrálva nézhetik meg. Így online élőben is kommunikálhatsz az olvasóiddal.

56.Találj ki megoldandó feladatokat!

Készíts olyan feladatot, amelyet megoldhatnak az olvasóid. Lehetőleg olyan legyen, ami kapcsolódik a témádhoz, nem könnyű a megoldás, kreativitást igényel és kihívás a látogatóknak. Az emberek imádják a találós kérdéseket. Birizgálja a fantáziájukat, vajon képesek-e megoldani. Ezzel hosszú időre megmarad a blogod a gondolataikban.

57.Referenciák

Ha van több más közkedvelt weboldalad, blogod, vagy olyan eredményeid, amelyekre büszke vagy, tüntesd fel a blogodban, jól látható helyen. Minél jobban kapcsolódik ahhoz, amit a blogod által közvetítesz, annál jobb, de ha más, az sem baj. Amikor a látogatónak megtetszik az írásod, a többi oldaladra is kíváncsi lesz, látva eredményeidet, vagy miket tudsz még, növekszik a megbecsülése.

58.Ajánlások másoktól

Ez az, amit nem lehet megvenni. Pontosabban lehet, de az nem az igazi. Az a jó, amikor olyan „pozitívum” vagy más szemében, vagy a blogod olyan értéket képvisel, hogy mások szívesen ajánlják. Nincs jobb reklám, mint mikor valaki azt írja rólad másoknak „az ő blogját feltétlenül olvasd el”.

59.Kelts érdeklődést előre!

A blogbejegyzéseknek nem kell mindig szokványosnak lenniük, sőt, az a jó, ha időről-időre meg tudod lepni az olvasóidat. Csigázd fel az érdeklődését előre kérdésekkel, feladatokkal, vagy, hogy részleteket közölsz valamiből, ami jönni fog. Az a lényeg, hogy elég érdekesnek tűnjön az olvasó figyelmének fenntartására, amíg megjelenik. Aztán mit kezdesz ezzel – cikk lesz belőle, vagy valamilyen egyedi termék – a Te dolgod, ami biztos, erőteljesebb hatást keltesz így, mintha mindig minden ugyanúgy történik.

60.Mindig a célközönségedre összpontosíts!

Ez és csakis ez tesz eredményessé. Biztosan megfigyelted, hogy a nagy látogatottságú blogoknál mindig előfordul néhány olyan hozzászóló, akinek lövése sincs az egészről, mégis kritizál, vagy ír valami abszolút nem odaillőt. A célközönségedre ez nem jellemző. Ők értenek hozzá, vagy legalábbis érdekli őket, amiről írsz, és örülnek neki. Az számít, hogy nekik tetszik-e amit és ahogyan írsz. A többiek csak a figyelmed terelik el.

61.Együttműködés más blogokkal, bloggerekkel

Ez akkor működik a legjobban, ha egymást kiegészítik a témáitok, de vannak alternatív példák is. Az együttműködés jó arra, hogy segítsétek egymást, vagy megosszátok az olvasóközönségeteket, vagy valami közöset hozzatok létre. De ez is akkor jó, ha tervszerű, logikusan kapcsolódik, és mégis van benne meglepetés.

62.Frissítsd a régi cikkeket!

Sokszor előfordul, hogy egy témában, amelyről már írtuk, többet tudunk, vagy történtek új dolgok. Ilyenkor hasznos, ha bővítjük a régi bejegyzést, hiszen erre a Google is felfigyel, majdnem olyan, mintha új cikk lenne. Sok más szempontból is előnyös a frissítés, de a legjobb az, hogy viszonylag kevés munkával egyre erősebbé teheted régi jó tartalmaidat.

63.Együttműködés cégekkel, vagy nagyobb weboldalakkal

Amikor egy, a blogod témájához kapcsolódó cég felkér, vagy lehetőséget ad arra, hogy az ő termékeiről, árujáról írj, azzal új tartalmakat kapsz, és más előnyöket is adhatnak. Például egy könyves blogger ingyen kap egy példányt adott könyvből. Vagy bármilyen más terméket kaphatsz, illetve ingyen szolgáltatást, de lehet pénzalapú fizetés is.

64.Cikksorozatok írása

Ez az, ami folyamatosan visszatérésre készíti az olvasókat. Például egy folytatásos történet. Vagy egy olyan terület, amelyet csak több részletben tudsz bemutatni alaposan. Akkor működik ez jól, ha az egyes részek szervesen kapcsolódnak egymáshoz, és egy-egy cikk elegendő kíváncsiságot kelt a sorozat többi részének elolvasására is.

65.Készíts oktatássorozatokat!

Ez hasonló az útmutatókhoz, vagy a tudásbázishoz, csak ebben az esetben egy adott tananyagot – bármilyen témában – sok cikkben fejtesz ki. Akiknek ez fontos, biztosan figyelemmel fogják kísérni, hiszen a szakmai információ érték, s lehet, más módon (sok) pénzt kellene fizetniük érte.

66.Legyél mindig pozitív!

Ez hogy jön a marketinghez? – kérdezheted. Úgy, ha hosszú távon gondolkozol, ez az egyetlen módja a jó kapcsolatoknak az olvasókkal és másokkal is. Negatív dolgokkal sokszor könnyebben és több látogatót lehet szerezni, de vajon ők szívesen emlékeznek-e rád? Ha egyetlen mód van rá, pozitív módon hass. Negatív hírvivő van elég, Te legyél az üdítő kivétel.

67.Mutasd meg a hogyan -t és értékelni fognak!

Az egyik legmagasabban értékelt cikktípus olvasói szempontból, amikor a bejegyzés valamit alaposan elmagyaráz – vagy meg is tanít – amire az emberek kíváncsiak. Erre a legkönnyebb ötleteket találni, hiszen csak beírod a keresőbe a hogyan szavat – valamilyen kapcsolódó szóval – és milliónyi téma bukkan fel, amire kíváncsiak az emberek.

Nálam a másik oldalamon külön címke alatt gyűjtöttem csokorba ezeket, főleg a hogyan legyek… típusú cikkeket, mert ezek nagyon sok embert érdekelnek. Ezek részletes magyarázatokat és útmutatókat is tartalmazhatnak, vagy lehetnek bevezetők egy nagyobb tudásanyagba, hiszen komolyabb tudás elsajátításához már tanfolyam kellhet.

68.Szponzorálj valakit, valamit!

Ha van rá anyagi fedezeted, akkor támogathatsz valamit, egy embert, vagy egy eseményt, s cserébe elvárhatod, hogy a márkaneved, weboldalad, blogod neve szerepeljen nála, vagy az eseményen. Azt is lehet, hogy valakit magával a blogbejegyzéseiddel támogatsz, például egy tehetséget. Így pozitív energiákat mozgatsz meg, melyek mindig jó dolgok előszelei.

69.Indíts el valamilyen küldetést!

Válassz valamit, ami a szívügyed, és gyűjtsd össze azokat az embereket, akiket ez szintén megmozgat. Ennél elkötelezettebb követőket nem is találhatsz. Ha ugyanaz a célotok, könnyű az együttműködés. Olvasókból lelkes támogatótársak lesznek. Az olvasóknak rengeteg ötletük van, amit felhasználhatsz az ügy érdekében.

Válassz valamit, ami a szívügyed

70.Csináld örömből!

Akár hobbiból csinálod a blogod, akár üzleti célod van vele, óriási különbség van aközött, örömből készíted-e, vagy kényszerből. Vannak, akik csak azért írnak blogot, mert mások azt mondták nekik, ez szükséges az érvényesüléshez. Vannak, akik imádják. Megnézheted a különbséget. Aki tudja, hogyan legyen boldog,annak az öröme átsugárzik a szövegen, és sokkal jobb hatást gyakorol.

71.Tedd szokássá!

Amit szokásból csinálsz, azt ezerszer könnyebb végrehajtani, mint amihez erőt kell venned magadon. Minél nagyobb örömed leled benne, annál jobban fog működni a blogírás. Szokások szempontjából megvan annak az értelme, hogy mindig ugyanakkor írd meg a bejegyzéseidet, ugyanakkor a közlés legjobb idejét érdemes tesztelni.

72.Alapozz a vágyakra!

Mindazon dolgok, amelyekre az emberek vágynak, folyamatosan érdeklődés tárgyát képezik. Ezért van az, hogy a 100. testformáló, vagy 100. egészséggel kapcsolatos blognak is lesz olvasóközönsége. Amikor arról írsz, amilyenek az emberek szeretnének lenni, megfogod a képzeletüket, s ha még el is hiteted velük, hogy lehetséges, és az utat is megmutatod, megnyerted őket.

73.Használd a lelkesedés magával ragadó erejét!

A lelkesedés magas energiaszinttel jár, és ha valami igazán feldob, az írásod sokkal erőteljesebb hatású, mint egyébként lenne. A lelkesedés hozzásegít, hogy nagy dolgokat vigyél véghez, az olvasók pedig megérzik, a pozitív energiáidat, és szinte automatikusan átveszik az emelkedett rezgéseidet.

74.Állíts fel új kategóriát!

Ha nem lehetsz az első (mert már rengeteg blog van a témádban), hozz létre új kategóriát. Ez abban különbözik a pozicionálástól, hogy itt nem feltétlen új piaci rést keresel, hanem másként állsz hozzá, új nézőpontból ragadsz meg valamit, ami kiemel a tömegből. Így új hatást keltesz, és valóban, a Te szemszögedből új helyzetet teremthetsz.

75.Ne a divatra, a trendre alapozz!

Mi a különbség? A divat az, ami folyamatosan változik. Lehet, hogy ma nagyon népszerű valami, egy hónap, vagy egy év múlva pedig elfelejtik. A trendek azok, amelyek talán nem gyorsan tűnnek fel, lehet, alig észrevehetőek, de hosszú évtizedekre, vagy akár egy életre meghatározóak. A divatos viselet, az egyes ruhák külleme szinte évről-évre változnak, tehát divatjelenségek, az online vásárlás pedig egy fokozatosan kialakult, hosszú távú trend.

Ha egy örökzöld dologról írsz hasznos ismertetőt, útmutatót, az trend, de ha egy napi aktualitású témáról egy megosztó cikket, az múló jelenség. Egyiknek évtizedek múlva is van értéke, látogatottsága, a másik 1-2 napig rengeteg olvasót hozhat, aztán elveszti aktualitását.




76.Ne nevezd blognak a blogod!

A blog eredetileg személyes, internetes napló volt. Ma már sokszorosan túlnőtte az eredeti célját. Sok millió blog van. A WordPress például blogmotorként kezdte, de később az egyik legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerré vált, és ma már szinte bárki használhatja, még úgy is, hogy nem ír blogot.

Számtalan kreatív módon elnevezheted a blogodat, akár témánként másnak. Működhet magazinként, portálként, tudástárként, vagy bármilyen tartalom összefoglaló rendszerként. Az a lényeg, ha valaki meglátja, ne az jusson eszébe „itt egy újabb blog”, hanem valami egyedit lásson benne.

77.Legyen egyedi neve a blogodnak!

Talán triviálisnak tűnhet, mégis sok kezdő egyszerűen elnevezi a blogját arról, ami először eszébe jut, és körül sem néz, nem-e használják mások azt az elnevezést. Pontosan ugyanúgy persze nem nevezheti senki el a blogját (kivéve az ingyenes szolgáltatók aldomainjén), viszont ugyanazon, vagy hasonló szóösszetételek rengetegszer előfordulnak.

Mi ezzel a baj? Az, hogy nem tudsz elkülönülni az emberek fejében. Például, ha van egy „új idők, új filmek” nevezetű blog, s Te indítasz „új idők új filmjei” nevezetűt, az nagyon pocsék pozicionálás. Az olvasók nem tudják elkülöníteni a kettőt. Ugyanígy, ha egy nagy cégnek, vagy vezető weboldalnak már van blogja a Te témádban, keress másik, egyedi nevet, ami kiemel.

78.Ne versenyezz! Teremts trendet!

Sokan teljesen feleslegesen óriási energiákat pazarolnak arra, hogy témakörükben, szakmájukban a konkurenciát megelőzzék, vagy népszerűbbek, elismertebbek legyenek nála. Ezt hagyd meg az átlagembereknek. Mindegy, nyersz, vagy sem, a versenynek sosincs vége, és csak kimeríted magad. Teremts új alapokat! Válts nézőpontot és máshonnan megragadva a kérdést, fogd meg magad, s általad az embereket.

Amikor létrehoztam az Egyéniségépítést, nem akartam egy újabb önfejlesztő oldalt készíteni, helyette inkább megragadtam mindezen törekvések alapját, a lényeget: az egyéniséget. Ez pontosan arra fókuszál, ami mindenkiben más. Mindenki szeretné kifejleszteni az egyéniségét, de az általános módszerek nem mindenkinél hatnak ugyanúgy. Ezért a tudásanyagot személyre (egyéniségre) szabtam, és így már az egyének saját magukból kiindulva építhetik fel magukat.

79.Légy őszinte, de ne kitárulkozó!

Az egyenes, őszinte, önmagukat vállaló egyének sokkal szimpatikusabbak a körmönfont, csűrő-csavaró, vagy szárazon távolságtartóan író embereknél. Legyen tűz, pozitív érzelmek, hit a az írásodban! De sose merülj pszichológiai mocsárba! Van egy határ, amit nem léphetsz át. Az embereket az érdekli, mit tanulhatnak tőled és mit hasznosíthatnak belőle, s nem a magánéleted másokra nem tartozó pillanatai.

80.Tedd meg, amire mások lusták, és elégedett leszel!

Az egyik szörnyű felismerésem volt sok évvel ezelőtt, hogy a bloggerek egy része lusta saját cikkeket írni, ezért másoktól másolgat. Vannak, akik csak részleteket, vagy egy kicsit átírják, mások egész bejegyzéseket elcsennek. Ezzel az a baj, hogy leértékelik önmagukat. Ha képes vagy új cikkeket írni, megérdemled a népszerűséget. Több munka, de elégedettséggel tölt el, és azért kapsz elismerést, amiért valóban megdolgoztál.

81.Tudatosíts a fejekben!

Amikor olyasmiről írsz, ami ismert téma, de Te másképpen, más oldalról megközelítve, vagy jobban írsz róla, akkor ezt tudatosítanod kell az olvasók fejében. Ha nem teszed meg, nem értékelik a különbséget. Hangsúlyozd azt, ami nálad más, ami plusz, ami miatt érdemes olvasni. Ebben segítenek a kiemelések, a képek, az ábrák, bármi, ami egyedi.

82.Kapcsold össze az álmokat a realitásokkal!

Mit jelent ez? Azt, hogy nincsenek határai annak, meddig juthatsz el, tehát gondolkozz nagyvonalúan! De azt is tudd, hogy a nagy eredményeket általában a hosszú távú, következetes munka hozza. Álmodd meg! Tűzd ki a célokat! Készíts terveket! Tesztelj! Közben találd meg az örömöt a folyamatban, és csiszold egyre jobbá a blogod.

83.A blogod neve mondjon valamit!

Számtalanszor látok olyan (főleg angol nyelvű) blogneveket, amelyekről azt sem tudom mi, és biztos, hogy a következő másodpercben már el is felejtem. Nagy divat angolul elnevezni egy oldalt, kérdés csak az, van-e a névnek közismert jelentése? Az is számít, elsősorban magyar olvasóknak készül-e, vagy nemzetközi lesz.

Angol név is lehet jó, és kevésbé ismert szó is, egy dolog számít, a célközönséged tudja mi az! Vagy teremts egy új kifejezést, ami beépül a köztudatba. Ez utóbbi nehezebb, de nem lehetetlen. Ha olyan csengése van, ami megmarad az emberben, vagy a jelentéséhez társul valamilyen érzés, az a legjobb.

84.A személyes márka valójában nem rólad szól

Az emberek 99%-a meg van győződve arról, hogy a személyes márka lényege ők maguk, és egy blog – ha személyes márka – őket adja el. Az embereket valójában csak azért érdekli a személyiséged, mert valamit visszaadsz abból, ami bennük is megvan, vagy szeretnék, ha meglenne. Minél erősebb vonalat építesz vágyaik és annak elérhetősége között, annál erősebb a személyes márkád.

A személyes márka nem rólad szól

85.Válts ki hatást!

Semmi sem rosszabb, mint a közöny. Írsz valamit és az emberek a fülük botját sem mozdítják, vagy nem is olvassák. Minden bejegyzésednek kell legyen valami célja. Felrázzon, emlékeztessen, tanítson, inspiráljon, bemutasson, ellazítson, szórakoztasson, ismertessen valamit. Ne írj a „semmibe”! Kivéve, ha erős belső késztetést érzel, előre eldöntött cél nélkül, mert az intuíció néha bölcsebb, mint amit tudunk.

86.Mindig juttasd el a hírt, ha új cikked született!

Az egy dolog, ha van blogértesítő és a rendszeres olvasók értesülnek róla. De van, hogy ez sincs. Sőt, olyan is előfordulhat, hogy már ismert blogod új bejegyzése is alig kap látogatót, ha sehol sem jelzed. Az a minimum, hogy a saját felületeiden – például a blog Facebook oldala, hírlevélben, vagy saját csoportban közzéteszed a linkjét – de, ha lehet keress minél több lehetőséget.

87.A tálalás mindig számít

Kiteszel egy linket, minden szöveg nélkül, vagy írsz egy felcsigázó bevezetést. Melyikre fognak többen kattintani? Ha a linkhez tartozó kép, vagy cím elég figyelemfelkeltő, az is működhet, de az aktivitást megtöbbszörözi a jó felvezetés. Nem kell hosszúnak lenni, az a lényeg, ha az olvasó kíváncsi, csak a cikk elolvasásával kapja meg a választ.

88.Az ismétlés ereje

Ez főleg akkor lényeges, ha személyes küldetés, vagy vállalkozás épül a blogodra. Ami a legbensőbb mondanivalód, amit képviselsz, ami a hitvallásod, az időről-időre jelenjen meg. Többféle formában, más megközelítésből, de a lényeget, a hatást, amit el akarsz érni, ugyanazzal az üzenettel teheted meg. Csináld ezt tudatosan.

89.Használd a befutott blogírók módszereit!

Akinek rendszeresen nagy olvasottsága van, és szeretik is, az valamit jól csinál. Figyeld meg, mi az, amit rendszeresen alkalmaz! Vannak módok, amelyek szinte minden közönségnél beválnak. Érdemes figyelemmel kísérni a legjobbakat, és mindig tanulni. Még jobb alkalmazni.

90.Rendszeres jelenlét

Ne legyenek nagy hézagok az egyes bejegyzéseid között. Ha fél évre eltűnsz, szinte biztos, hogy olvasóid egy részét elveszted. Találd meg a saját ritmusodat! Van, aki több havonta egyszer ír új cikket, más minden nap. Ez két szélsőség, bár érdekes módon mindkettő beválhat. Ami a fontos, az a tervezettség, és hogy kerüld a szélsőségeket. Nem jó, ha egy ideig sorozatban napi két új cikket írsz, aztán egy hónapig eltűnsz, majd megint összevissza teszed közzé írásaidat.

91.Ne akarj minden bejegyzéseddel aratni!

Az általános valószínűségek nálad is érvényesek lesznek. Nem lesz minden egyes cikked rekord látogatottságú. A megfigyelések azt mutatják, hogy szinte minden blogban a bejegyzések egy része az, ami nagyon kiemelkedő olvasottságú, a többi változó. Ez teljesen természetes. Cikkeid 20%-a fogja húzni a többi 80%-ot. Ettől függetlenül mindegyikbe tedd bele 100%-ban magad, mert nem tudhatod melyek lesznek azok.

92.Az építő kritika hasznos, a romboló törlendő

Ha sokat írsz, biztosan lesznek, akik kritikusan viszonyulnak hozzá. Vannak, akik segítő szándékkal felhívják a figyelmed valamire, vagy jobbító javaslatokat tesznek. Őket becsüld meg. Előfordulhatnak néha olyan emberek, akik csak leszólják, amit írsz, mert nem értenek hozzá, vagy csak rosszindulatúak. Az ő véleményük nem számít. Felejtsd el őket! Ha olyan a stílusuk, le is tilthatod.

93.Tesztek használata

Az emberek szeretik kipróbálni magukat, illetve kíváncsiak magukra. Az önismereti, vagy tudástesztek ezért is népszerűek. Az az igazi, ha saját teszted van a blogodban, amit az olvasók használhatnak. Ez összekapcsolható a cikkeiddel, vagy termékeiddel, de ami a fontos, hogy az olvasókat jól aktivizálja.

94.Többet számít a szimpátia, mint a szaktudás

Nehogy félreértsd, ez nem azt jelenti, hogy nem fontos a szaktudás. De az. Csakhogy akár olvasókról van szó, akár vevőkről, a döntő az lesz, mennyire talál szimpatikusnak. Vagyis nem elég, ha csak egy jó szakértő vagy, vagy valami kiváló ismerője. Érts az emberek nyelvén és igyekezz pozitív, segítő, építő energiát áramoltatni feléjük. Az olvasók mindig megérzik, milyen érzéseket táplálsz irántuk.

95.A design számít

Számít a jó design. De nem az a lényeg, hogy minél divatosabb, csiricsáré blogod legyen. Ezekre ügyelj:

  1. Jól látszódjon a lényeg.

  2. Könnyű legyen olvasni és navigálni.

  3. Különböző eszközökön (pl. telefonon) is jól működjön.

  4. Passzoljon a témádhoz és a célközönségedhez.

96.Használd ki a kampányok erejét!

Amennyiben a blogod nem csak egy hobbi blog (bár az sem zárja ki a lehetőséget), hanem vannak termékeid, szolgáltatásaid, akkor ezekre – aktuális alkalomból – kampányokat indíthatsz. A kampány ideje alatt több blog cikket írhatsz, amelyek bemutatják az adott „árut”, annak előnyeit, hasznát, és fokozatosan érdeklődést keltenek. Ez már önmagában megnöveli az olvasottságot az érdeklődők körében.

97.Gyűjtemény cikkek

Ezek olyan cikkek, amelyekben egy adott dologról összegyűjtesz mindent. Ez lehet statisztika, lista, információ, időrendi bemutatás, lexikonszerű tudásgyűjtemény. Azt is lehet, hogy egy adott témával foglalkozó weboldalak linkjeit gyűjtöd össze, s röviden elmondod, melyikben mit találnak az olvasók.

98.Az értékes tartalom

Az értékes tartalom azt jelenti, hogy az olvasódnak – a témakörödbe tartozó – hasznos tartalmat osztasz meg. Vagyis nem mindenkinek egyformán, hiszen nem mindenki számára egyformán értékes, vagy használható, amit írsz. Erről a témáról mindent megtudhatsz a linken, amelyet a cikk elején, a módszerek felsorolása előtt ajánlottam.

99.Hosszú távra tervezz!

Manapság az emberek (többsége) csak arra alapoz, ami most jár a fejében. Nem is gondol arra, hogy 10-20 év múlva milyen lesz ő, milyenek lesznek a körülmények. Amikor írok, mindig arra törekszem, hogy amit közlök, az 10-20-30 év múlva is értékes legyen. Nem szeretek napi aktualitású témákról írni. Nem a „jelenben” akarok lenni, hanem az „öröklétben”.

Bár csábító lehet a hirtelen olvasottság, gyors siker, azt javaslom, törekedj a stabilitásra. Nem baj, ha az elején kevesen olvasnak. Sokkal jobb érzés, ha 20 év után is stabil, és egyre növekvő olvasótáborod van, mint ha egyik nap 20 ezer, majd hónapokig csak pár száz. Fókuszálj messzire, ne a tömeget kövesd, hanem a saját céljaidat!

100.Legyél egyre jobb!

Aki rendszeresen ír, valamennyit biztosan fejlődik. De ne csak abban fejlődj, hogy egyre jobban tudj írni, hanem a személyiséged is azzal párhuzamosan. Ha sokat írsz másoknak, illetve kommunikálsz velük, kialakul benned egyfajta érzékenység, intuitivitás. Ha pedig a lehető legjobb akarsz lenni, olvasd el az előző cikket, mely egyben kapcsolódik ehhez is az olvasószám növelésével kapcsolatban.

10 lépés olvasóid számának megtöbbszörözéséhez útmutató

100 blog marketing tipp, 100 módszer követők szerzésére
Tagged on:         

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Content is protected !!