E-mail marketing működik? Érdemes hírlevelet küldeni?

E-mail marketing működik? Érdemes hírlevelet küldeni? Érdekes, hogy ezek a kérdések folyamatosan felbukkannak. S bár számomra sosem volt kérdéses, vannak, akik ebben nem biztosak, sőt, azt hiszik ez már lejárt lemez. Ez a cikk arról szól, mit gondolnak ma az emberek, hírlevelet miért olvasnak, vagy nem, valamint mitől működik, vagy nem az e-mail marketing.

Ki olvas még hírlevelet?

Évek óta olvasgatom amiket írnak az emberek a számtalan internetes oldalon, és néha olyan érzésem van, mintha két külön világban élnénk.

Nézzük csak mit mondanak azok az emberek, akik nem használják:

“Meg sem nézem. Sosem olvastam el egy hírlevelet sem.”

“Ez azoknak jó, akik abból élnek, hogy elhitetik másokkal, hogy jó.”

“Utálom, hogy e-mailekkel és hírlevelekkel zaklatnak, ezért én sosem fogok küldeni.”

“Csak addig iratkozom fel, míg meg nem kapom, amit akarok.”

“Egyáltalán olvas még valaki hírlevelet?”

Mi az ami itt először szembetűnik? Számomra először a következetlenség. Először is a spam keverése a valódi hírlevéllel, másrészt ezek kezelésének következetlensége. Ha sok helyen megadod az e-mail címed, és fel is van tüntetve több oldalon, akkor kaphatsz mindenféle országból egészen őrült e-maileket.

Ezek többsége adathalász, vagy spam robotok tevékenysége, illetve olyan vállalkozásoké, amelyek egy vásárolt, vagy máshonnan szerzett adatbázisba küldenek üzeneteket. Ezek azonban a Te szempontodból nagyrészt hulladékok, vagy akár veszélyesek. Erre való a spam mappa. Itt azonban nem arról van szó. Van egy nagy különbség.

A (valódi) hírlevél nem kéretlen! Az e-mail tulajdonosa kérte/engedélyezte.

A mai szabályozás és törvények értelmében ez másképp nem is működhetne. Tehát ha Te egyszer valahol feliratkoztál, regisztráltál, és kipipáltad, hogy kaphatsz, akkor az a Te döntésed volt. A következő amit nem értek, ha valaki csak kíváncsiságból iratkozott fel, akkor utána miért nem iratkozik le ahelyett, hogy szidja a hírleveleket, amiért jönnek?

Mi a különbség spam és hírlevél között

Érdemes hírlevelet küldeni? Mi a jó az e-mailekben

Akik olyasmivel foglalkoznak, mellyel online is kapcsolatba lépnek más emberekkel és nem használják az e-mail marketinget, mert nekik rossz tapasztalataik vannak, saját maguk elöl zárják el az egyik legjobb kommunikációs csatornát. A kulcs a megfontoltság. Soha nem iratkozom fel olyasmire, ami nem fontos számomra, csupán azért, mert kíváncsi vagyok valamire. Másrészt ha valami már nem foglalkoztat, akkor leiratkozom.

A több e-mail címemre rengeteg hírlevelet kapok. De ez engem nem zavar. Azért mert én választottam őket, és számomra hasznos információkkal szolgálnak. Nekem elképzelhetetlen, hogy sorban jönnének a levelek és meg se nézném őket. Ha nem érdekel, nem iratkozom fel, vagy leiratkozom.

Az írásaid értékesítéséről szóló cikkben szót ejtettem a hírlevélről is, és több dologról is, ami miatt olvasnak. Van egy dolog ami miatt rendkívül értékes dolog a hírlevél lista. Manapság a nagy médiazajban nehéz elérni az embereket, a Facebook nagyon lecsökkentette az eléréseket, komoly költségbe kerülhet másokhoz eljutni. Ha van saját listád, ilyen szempontból (is) aranyat ér.

A hírlevél marketing esetében ugyanúgy működik az energetikai kapcsolat, mint bármi másnál. Általában az olvasói iránt empátiával viseltető író, sokkal mélyebb elköteleződést várhat. Hiszed, nem hiszed, a sorok közt átmegy, mit gondolsz, érzel valójában. Az olvasók egy bizonyos szinten – még ha tudat alatt is – tisztában vannak a szándékaiddal.

Az e-mail marketing működik nekem is? Hírlevél írás

A hírlevélküldés előnyeit már bemutattam egy másik cikkben. Sokan kérdezik, hogy az ő speciális esetükben működik-e. Például valaki könyveket ír, érdemes hírleveleket küldeni neki? A jó válasz az, hogy már mielőtt az első könyvet megírnád, kezdj el feliratkozókat gyűjteni. Ha jól csinálod, belőlük lesznek az első olvasóid.

Az írás a szenvedélyed? című e-könyvemben részletesen leírtam milyen gyakorlati lépések vezetnek el attól a ponttól, hogy az olvasó rád lelt, addig a pontig míg hűséges vásárlód lesz. Ebben szót ejtek arról, hogy a jó hírlevél olyan, amikor őszintén beszélgetsz a legjobb barátoddal. Már itt is említettem, hogy a hírlevélküldés által számos olyan információhoz jutottam hozzá az olvasóimtól, mely talán eszembe sem jutott volna.

E-mail marketing működik. Milyen a jó hírlevél

Az e-mail marketing működik. A jó hírlevél marketing gondolkodásmód

Mi a célja a hírlevélnek? Legtöbben rávágnák, hogy vevők szerzése, megtartása, vásárlás ösztönzése. Ez ugyan mind szép és igaz, de… Ha csupán erre koncentrálsz és így kezdesz el hírleveleket küldözgetni, hamarosan még a meglevő vevőidet is elvesztheted. Pontosan azért, ami miatt az emberek jó része nem szereti a hírleveleket.

Érdemes hírlevelet küldeni? Akkor, ha nemcsak azt tudod, hogy Te mit akarsz, hanem ismered a célközönséged igényeit, vágyait, céljait, gondolkodásmódját. Ugyanis az első szempontja a jó e-mail marketingnek, hogy egy adott célcsoport számára szól, nem mindenkinek.

Manapság, amikor a tartalomíró specialisták, vagy gépi robotok mindent elárasztanak tonnányi szöveggel, ha Te mellébeszélsz az e-mailedben (vagy máshol), máris elvesztetted az olvasóidat. Az e-mail marketing működik. Abban az esetben, ha tudod mit csinálsz.

Hírlevél írás és e-mail marketing a gyakorlatban

Amikor Te megírsz egy e-mailt, akkor felejtsd el, hogy ezt emberek tömegeinek küldöd. Képzeld el azt az egy embert, akinek szól! Ez a Te célcsoportod alapmintája, akiben a legjellemzőbb tulajdonságaik egyesülnek. Ha amikor írod bele tudod élni magad abba a helyzetbe, mintha ott ülne veled szemben, hidd el, az e-mailed ezerszeresen személyesebb lesz.

Gondold csak végig, ha Te megnyitsz egy hírlevelet, milyen döntések sorozatán mész át! Először eldöntöd (általában a címsora, és/vagy a feladó alapján), hogy érdemes-e megnyitnod. Majd elkezded olvasni, és már az első pillanattól fogva van egy benyomásod eldöntöd érdemes-e végig olvasnod, s egyáltalán kezdened valamit vele.

Amennyiben az jön át, hogy igen, ez engem érdekel, pont arról beszél, amire kíváncsi vagyok, ami nekem fontos, megbecsülöd az e-mailt. A következőt is el fogod olvasni, és ha jó megoldást ad, vagy valamit, ami téged érdekel, amire vágysz, akkor vevő leszel. Most állj vissza a másik oldalra és vezesd le fejben milyen a jó hírlevél, amitől az e-mail marketing működik.

  • Pontosan a célcsoport számára szól.
  • Elég érdekes ahhoz, hogy elolvassák.
  • A tartalma valamit ad (inspirál, megmozgat, szórakoztat, tanít, stb.)
  • Előkészíti a terepet a további kapcsolatra.

Az e-mail marketing működik – méghozzá kiválóan – amennyiben fennáll egyfajta adok-kapok egyensúly. Azaz legalább annyi értéket közvetítesz, amennyi megtérül az olvasód rá fordított idejéből. Hozzá kell azt is tenni, hogy maga a hírlevél többnyire csak egy összekötő kapocs az ügyfeleiddel való kapcsolat folyamatában. Azaz valamit közvetít, valamihez eljuttat.

Igazából ez a téma sokrétű, és még számos oldala van. A csak feliratkozóim számára időnként megnyitott online oktatóanyagomban részletesen foglalkozom vele. A célom ezzel a cikkel az volt, hogy sajátítsd el a nyerő gondolkodásmódot. Nem azért írunk hírlevelet, hogy másokat bosszantsunk, az e-mail marketing működik, mert azért írunk, hogy adjunk valamit másoknak, ami nekik jó.

A jó hírlevél marketing főleg nem abból áll, hogy folyamatosan értékesítsünk valamit. Ha ki akarsz tűnni a tömeges hírlevél küldők közül, legyél kreatív. A humor például, ha jól használod, csodálatosan hatékony. Amikor valamilyen kérdésre, vagy felmérésre kevés választ kaptam, ezt írtam:

Könnyed, humoros e-mail marketing szöveg

Az egyik kedves olvasó azonnal visszaírt verses formában, s rövid levélváltás után így fejezte be:

„Köszönöm kedves válaszodat,
vidámmá varázsoltad egy napomat,
szívesen olvasom soraidat!”

Nos, szerinted ezek után az e-mail marketing működik? Érdemes hírlevelet küldeni? Te vagy az, aki miatt elolvassák és szeretik. Rajtad áll mit hozol ki belőle.

Csatlakozz a Facebook csoportunkhoz: Hírlevél kezelés, E-mail marketing

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

E-mail marketing működik? Érdemes hírlevelet küldeni?
Tagged on:

One thought on “E-mail marketing működik? Érdemes hírlevelet küldeni?

  • at 7:03 du.
    Permalink

    1999 óta 8 éven át folyamatosan csináltam a hírlevélküldést.
    Ma már tudom, a saját honlap, az úgymond “kiadók” kihagyása sokkal kevesebb energiát kíván.

    Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Content is protected !!