Motiváció az edzéshez – Hogyan legyen kedvem edzeni?

Motiváció az edzéshez. Hogyan legyen kedvem edzeni? Az edzés motiváció egy olyan téma, amely egy sportoló esetében nap mint nap felmerül, de a csak egészségéért, vagy egyéb célból edző ember számára is lényeges. Ebben a cikkben elmondom mi az egész alapja, és 7 módot mutatok, hogy megmaradjon – vagy legyen – edzés motivációd.

Mint minden más, ez is a fejben kezdődik. Ha nincs kedved edzeni, érdemes elgondolkodnod, vajon mi más most, mint legutóbb. Ha számodra ez csak spontán jött és időleges kedvtelés, akkor kár is erőltetned. De ha életforma, mint például az önfejlesztő szereptípusnál, akkor töredék annyi motiváció is elegendő.

Hogyan legyen kedvem edzeni? Edzés motiváció alapok

Ez a kérdés fel sem merülhet annál, akinek komoly célja van vele, vagy csak szereti. De lehetnek gyengébb napok, és előfordulhat, hogy valami miatt nem érzed azt a motivációt, ami szükséges ahhoz, hogy elvégezd a terved.

Mindig két mód van rá, hogy kedvet kapj, de a kettő össze is kapcsolódhat. Az egyik a belső, a másik valamilyen külső eszköz. A belső a vágyad, a célod, azok az érzések, amelyek miatt edzel. A külső egy olyan dolog, amiről tudod, hogy inspiráló hatással van rád.

Azonban még jobb motiváció edzéshez – bár így is lehet kivétel – ha megelőzöd ezt a helyzetet. Amikor már jól ismered magad edzés tekintetében, olyan edzéstervet tudsz készíteni, ami elég fokozatos és rendszeres ahhoz, hogy az alapmotivációd megmaradjon és inkább növekedjen, mint csökkenjen.

Otthoni edzés motiváció módszerek

Bár otthoni edzés motiváció -t írtam, ugyanez vonatkozik arra, ha nyilvános edzőteremben, vagy bárhol máshol edzel. Számos lehetőséged van arra, hogy lankadó motivációdat újra mozgásba hozd, a természetedtől függően. Most felsorolok 7 módszert, és válaszd ki azokat, amelyek nálad a legjobban működni fognak.

1.Legjobb motiváció edzéshez – A vágy

Ez az, ami elindított az edzés útján. Biztos, hogy van valami, amire vágytál és ehhez az edzés az eszköz. Talán jól akarsz kinézni, talán, hízni, fogyni, egészségesnek maradni, edzettnek lenni akarsz. Vagy valamilyen versenyt akarsz megnyerni. Vagy valami nagy dolgot elérni, amihez hozzásegít az edzés. Teljesen mindegy mi az, csak képzeld el, milyen lenne, ha már elérted volna.

Ha edzel, pontosan ezt a célt éred el. Most már van kedved? Ha még mindig nem lenne, akkor nincs is benned igazi vágy. Lehet, csak szeretnél elérni valamit, de nem annyira fontos, azonban így nem lesz belőle semmi. Ha jelen van a vágy, nem nehéz feltüzelni, mert ha beleéled magad a megvalósulásba, kellemes érzéseket kelt.

2.Gondolj az ideáljaidra, vagy példaképeidre!

Biztos, hogy van legalább egy olyan ember, aki az edzés, a teljesítmény, vagy külső szempontjából ideális példaként lebeg előtted. Az ilyen egyéniségek inspiráló ereje önmagában elég motiváció edzéshez, s ahhoz, hogy átlendítsen bármilyen holtponton, és kétségek nélkül elérhesd, amit akarsz.

Különösen hatásos, ha az illetőnek olyan a története, amely megfog, elragad, és azt az érzést kelti benned, ez számodra is elérhető. Számomra például a magyarul megjelent testépítő könyvek közül Arnold Schwarzenegger Utam a csúcsra című önéletrajzi ihletésű regénye roppant ösztönző volt.

3.Motiváció az edzéshez – Evés közben jön meg az étvágy

Banálisnak tűnhet, de így van. Többször előfordult, hogy nem túl nagy lelkesedéssel fogtam a testedzésbe, de miközben csináltam, egészen megjött a kedvem. Lehet, csak egy kevés ingerre van szükséged ahhoz, hogy csináld. Ne gondolkodj, kezdd el, és a többi megy magától!

Otthoni edzés motiváció módszerek

Egész egyszerűen fókuszálj a gyakorlatra, a mozdulatokra, az érzésre amit kelt, válj eggyé vele! Előbb-utóbb azon kapod magad, hogy teljesen belemerültél, és a kezdeti érdektelenséged örömteli érzésekké változott. Csak emlékeztetned kellett a testedet arra, amit már megtanult és ami jobbá tette. Ez a fajta motiváció edzéshez, nagyban megnövelheti a proaktivitást is.

4.Edzés motiváció nőknek, férfiaknak – Hallgass motiváló zenéket!

Én sosem szoktam, de tudom, hogy sokaknál beválik. A zenehallgatás kiváló edzés motiváció lehet, ha jól választod ki a zenéket. Áthangolja a gondolataidat és az érzéseidet, ami megemelkedett energiaszinttel járhat. Ezzel kapcsolatban érdemes elolvasnod a motiváló hatású zenékről írt cikkemet.

Az otthoni edzés motiváció nőknek, férfiaknak egyaránt remek eszköze lehet a zene, de fülhallgató által bárhol máshol is. Ami fontos, sose legyen olyan hangos, hogy ne érzékeld a külvilágod, mert az balesetveszélyes lehet. Az is működhet, ha edzés előtt hallgatsz zenét, és utána állsz neki, amikor még a hatása alatt vagy.

5.Nézzél motiváló hatású videókat!

Tucatjával találhatsz ilyeneket a Youtube -on, de akár filmeket is nézhetsz. Akár néhány perces nézés meghozhatja a kedvedet. Hosszabb távon pedig az olyan filmeket ajánlom, amelyek az egész személyiségedre inspiráló hatással vannak, mert ezek biztosan megmozgatnak.

Mások edzésének nézése, vagy ahogyan kinéznek a munkájuk által, jó kis serkentő. Az sem muszáj, hogy konkrétan arról szóljon amit csinálsz. Egyes sportfilmek, mint például a kerékpáros filmek is remek ösztönző erőt adhatnak. Te tudod, mi az, ami a legjobban megfog a videókban, válasz ki, ami beválik!

6.Olvassál edzés motiváció hatással bíró szövegeket!

Ezeknek sincs se szeri, se száma, és a világháló korában könnyebb találni, mint valaha. Az olvasás által információkat szerzel és fel is töltöd magad lelkesedéssel. Érdemes olyan személyek életéről is olvasnod, akik az edzés és testük fejlesztése által jutottak a mélyből a magasba, mint például Lou Ferrigno.

Erről már szó esett a 2. pontban is, de sok más szöveg is jól jöhet, főként azoktól, akik szintén edzenek, vagy sportolóként nagy dolgokat értek el. Mindig hatásosabb, ha ez azzal van összekapcsolva, ezzel milyen eredményekhez jutottak, mint csupán a száraz edzés leírás, vagy az egyszerű motiváló szavak és idézetek.

Az edzésvágy növelése

7.Motiváció az edzéshez – Hagyd ki az edzést!

Meglepődtél, ugye? Pedig ez nem vicc, van, amikor a legjobb motiváló, ha egyszerűen kihagyod az edzést. Legközelebb sokkal nagyobb elánnal fogsz edzeni, hiszen ez hiányérzetet teremt benned. Persze csak akkor működik, ha már rendszeresen edzel, és valódi céljaid vannak vele. Ha egyébként nem túl erős akarattal bírsz, akkor ez a vége.

Sokat számít az is, milyen típus vagy, mert ha például flegmatikus személyiség, és egyszer kihagysz, lehet, hogy többé nem folytatod. De egy kolerikus személyiséget kétszer olyan éhessé tesz, ha kihagyja a szokásos edzést. Normál esetben hiányérzetet kelt a gyakorlás kihagyása, és ennek következménye felerősödött motiváció az edzéshez a legközelebbi alkalommal. Ez a passzív edzés motiváció nőknek, férfiaknak egyaránt beválhat.

Motiváció az edzéshez

Hogyan legyen kedvem edzeni? A felsoroltakból is látszik, hogy ez elsősorban rajtad áll. Létezik még sok más módszer a lelkesedés fokozására, de még jobb, ha magadtól jössz rá ezekre. Bár külsődleges cselekvés, az edzés egy belső folyamatot képez le. Amikor elég erős a belső késztetés, a (jó) edzés nem marad el.

Egyébként ugyanez a motiváció sportoláshoz, mivel annak nem kis részét képezi az edzés. A siker legfőbb összetevőinek szintén része, hiszen bármit is akarsz, önmagad fejlesztése kikerülhetetlen ahhoz. Az edzés motiváció kezdőknek és versenyzőknek cél tekintetében nem ugyanaz, de módszerekben rengeteg a közös.

Van akit az motivál, hogy megnyerjen egy versenyt, más csak az egészsége miatt edz. Van akinél életforma, egyesek szerfelett szeretik, ha mások csodálják őket, mások jobbak akarnak lenni valamiben. Egyeseket a nagy izmok vonzzák, másokat az arányos, szép test. Te tudod a legjobban mi inspirál a leginkább.

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

Motiváció az edzéshez – Hogyan legyen kedvem edzeni?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

error: Content is protected !!