Nem kell eladnod, sem meggyőznöd!

Nem kell eladnod, sem meggyőznöd!

 

…  – Figyelj ide, amit most mondok: nem kell eladnod semmit. Fordítsd meg a folyamatot. Hagyd, hogy megvegyenek!

Jaj, mintha ezt hallottam már volna valahol. Nem kell eladnunk, csak hagyni, hogy vegyenek. De ez a szakavatottak körében már közhely.

Először is, sokan még ezt sem tudják. Másodszor pedig még nem végeztem. A gondolatfolyamatodban van a baj. Megint onnan indulsz ki, hogy „kell”, „kell”, „kell”. Semmit sem kell.

Ha semmit sem teszek, nem is lesz semmi.

Előfordulhat, hogy semmit sem teszel?

Nos, nem.

Nem a tevéstől függ az egész, hanem az alapállapotodtól. Az az energia, amely belőled árad, benne van a mondásaidban, az írásaidban, az általad készített dolgokban, s minden kommunikációdban.

Nem várhatom meg, míg elég jó lesz az energiám ahhoz, hogy megéljek belőle.

Ezt ugye most nem a magad nevében mondod? Mert a te energiád jócskán túl van azon a ponton.

Igen, mások is eszembe jutottak, de van, amikor az én energiaszintem is visszaesik.

Az emberek mindig szeretik szépen levezetni, mi miért történik, s aztán ez alapján befolyásolni az eseményeket. Ezzel nincs is semmi baj, csakhogy a levezetésük legtöbbször téves.

Miben áll a tévedés?

A végső mozzanatokat ismerik fel, s azt hiszik, ebből áll az egész.

Pontosabban?

Valaki elad valamit, feljegyzik, hogy ezt és ezt csinált, s így valósult meg. Csakhogy – mivel be vagytok „lőve” – a három dimenzióra, csak a fizikai mozzanatokat veszitek észre, valamint azt az egy-két gondolatot, amely elindította a folyamatot.

De mi történik még?

Minden ilyen úgynevezett „eladás” úgy történik meg – amennyiben nem kényszerről van szó – hogy a két fél azonos hullámhosszra kerül. Ez akkor is így működik, amikor nincs személyes találkozás, például interneten történik a dolog.

Mi ez az azonos hullámhossz?

Egy bizonyos dologban egyetértés történik. Kívülről ez úgy látszik, hogy egy adott dolog, jellemző, vagy bármi tetszik, megfelel valakinek, s az miatt dönt úgy. De ez már csak a végső mozzanat. Ezt egy sor más döntés megelőzte, amely által egyáltalán idáig juthatott a dolog. A két félnek pont egymásra volt szüksége, hogy létrejöjjön egy energiakommunikáció. Az adott tárgy, vagy szolgáltatás csupán szimbolikus, valójában az energiát adták-vették.

Azonos hullámhossz

Húha… Azt hiszem, értem, mire gondolsz, de az átlagembereknek fogalmuk sincs erről az energia dologról.

Ez bizony így van. Aki ismeri ennek a működési módját, gyakorlatilag az élete sikeres és boldog működési módját ismeri.

Jó, térjünk vissza a kezdeti témához. El kell adnom valamit, hogy bevételem legyen. Mi a teendő?

Rendben, kezdjük elölről. Tényleg nem kell eladnod. Az energiáidat hozd összhangba azokkal, akiknek pontosan arra van szüksége.

Hogyan?

Amikor megalkottad azt, amit árulsz, mit éreztél?

Örömöt, boldogságot, elégedettséget. Pozitív energiát, az értékesség tudatát, és azt, hogy a gyakorlatban használok másoknak.

Láttad az elégedett „vevőket”?

Igen, látensen.

Amíg megmaradsz ezen az energiaszinten, az energiaáramlás, vagyis az eladás és vétel könnyedén működni fog.

Na jó, de itt hozzájön egy csomó minden, feltételek, részletek, marketing, levezetés satöbbi.

Ezek már csak járulékos tevékenységek.

De várjunk csak, ahhoz, hogy eladjak, ott a marketing. Másképp nem megy. Meg kell győznöm másokat.

Ezt az egyet ne tedd!

Miért?

Soha senkit nem kell meggyőznöd. Sőt, ha nem működik, ezért nem működik.

De hiszen akkor vásárol valaki, ha meggyőzték.

Ezt komolyan mondod? Te miért szoktál vásárolni?

Mert vágyok valamire. Szükségem van rá. El akarok érni valamit. Jó nekem, amit kapok.

Vagyis nem azért, mert meggyőztek.

De előbb meggyőződöm róla.

Hogyan?

Előzetesen informálódok, majd megnézem a részleteket, és döntök.

Mi az, ami mindezt megelőzi? Hogyan jutsz el a folyamatig? És mi befolyásol közben?

Mire gondolsz?

Valamit választasz. De az, hogy éppen milyen lehetőségek kerülnek eléd, nem a tudatos választásaidtól függ. Gondolj csak azokra a helyzetekre, amikor vettél valamit, de nem kerested, vagy nem is azt kerested, aztán rájöttél, hogy arra volt szükséged. Ilyenkor hogyan történt?

Valami miatt pont azt láttam meg, amire tényleg szükségem volt. Vagy egy ismerősnél láttam, vagy ajánlotta. De olyan is volt, hogy egy érzést követtem.

Mindezeket a dolgokat az átlagember a véletlenek számlájára írja, de azok nem véletlenek, hanem válaszok az ő belső igényeire. Az ő személyes energiái hozzák elébe ezeket a dolgokat.

Hogyan kapcsolódik ez az eladáshoz?

Úgy, hogy amíg abban az állapotban vagy, amit akkor éreztél, amikor megalkottad, addig folyamatosan olyan energiákat áramoltatsz, amelyek összekapcsolódnak azokkal, amelyek azoktól származnak, akiknek ilyen igényeik vannak. Amikor elkezdesz azon gondolkodni, hogyan győzzél meg másokat, kikapcsolod magad ebből a pozitív energiaáramlásból és aztán csodálkozol, miért olyan nehéz ez az egész.

Van ebben valami. De kevesen ismerik még fel. Mégis, hogy alakítsam ki a marketinget, hogy ne legyen meggyőzés?

 

Itt még nem ér véget ez a párbeszéd. Ezek a párbeszédek egy könyv részei. Ha kíváncsi vagy a folytatásokra, vagy az egész könyv érdekel, itt juthatsz hozzá (kattints a linkre)

Jelölj be a Facebook -on is: Eyn oldala

Előző közzétett rész: Miért vagyok?

Ajánlott cikk: 7 tipp írásaid értékesítéséhez

 

 

Nem kell eladnod, sem meggyőznöd!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

error: Content is protected !!